مصاحبه آرشیو خبر ها
مصاحبه ی فوق العاده ی اورا : ماریو می خواهد به بایرن آسیب بزند ، مطمئنم که می توانیم کار بزرگی انجام دهیم

مصاحبه ی فوق العاده ی اورا : ماریو می خواهد به بایرن آسیب بزند ، مطمئنم که می توانیم کار بزرگی انجام دهیم

در آستانه ی دیدار رفت دو تیم بایرن مونیخ و یوونتوس در دور رفته مرحله ی یک هشتم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا، یکی از باتجربه ترین بازیکنان یووه که سابقه ی قهرمانی در این مسابقات با منچستر یونایتد را دارد در گفت و گوی نکات مهم این بازی را گوش زد کرد:

 

در بازی های اینچنینی، آرامش یکی از مهم ترین چیزهاست، بزرگترین اشتباه این است که قبل از شروع مسابقه بازی کنید، چون اگر چنین کاری کنید، وقتی به زمین می آیید انگار که یک جلیقه ی بیست پوندی بر تن دارید، در عوض شما باید برای لذت بازی کنید. چقدر زیباست وقتی می بینید یوونتوس آرنا پر است!! قبل از بازی ناپولی و یا قبل از بازی اینتر من با یک لبخند وارد مسابقه شدم و فکر کردم که: «می خواهم تمام توانم را برای این مردم بگذارم.» باید بدون هیچ احساس فشاری فقط روی کاری که میخواهید انجام دهید تمرکز کنید مربی به شما یک منو می دهد و شما صرفا آن را دنبال می کنید، ما باید از چنین بازی بزرگی لذت ببریم، ورزشگاه را حس کنیم و و تلاش کنیم که از تمام احساساتی که هست برای جرقه زدنمان استفاده کنیم. چون اینکه قادر به بازی باشید یک نعمت و مزیت است.

 

پاتریس ادامه داد: ‌

 

من مطمئنم که می توانیم کار بزرگی انجام دهیم، اما باید کاملا آماده ی آماده باشیم به همه و همه نیاز داریم. ما اعتقاد داریم و افرادی که خارج از تیم هم باید داشته باشند، ما به یک یوونتوس آرنای مملو از تماشاگر گرم و خوب نیاز داریم و همه باید از خودشان انرژی مثبت ساطع کنند و باور داشته باشند که همه می توانیم در همین بازی رفت هم کار مهمی انجام دهیم و باید بدانیم که سرنوشت صعود بعد از سوت پایان بازی رفت تعیین نمی شود. باید با مغزمان بازی کنیم، با شخصیت، فروتنی و بدون ترس. از لحاظ تاکتیکی آماده باشیم و حتی آماده باشیم که رنج بکشیم. اگر هم تیمی مان یک قدم اشتباه برداشت باید فکر کنیم که من هم می توانستم چنین اشتباهی انجام دهم. و نتوانسته ام راه حلی پیشنهاد دهم. من این را به روشنی در تمرینات می بینم. آنها شانس بیشتری دارند، اما من به هم تیمی هایم اعتماد فراوانی دارم و فکر می کنم اگر شما از گواردیولا و بازیکنانش بپرسید که آیا فکر می کنند بازی آسانی برابر ما دارند، جوابشان نه خواهد بود.

 

یووه در برابر بایرن یک سلاح اضافی دارد و آن هم ماریو مانژوکیچ است:

 

همه ی بازیکنان مهم هستن، اما خصوصا وقتی که بازیکنی هست که قبلا در تیم رقیب بازی کرده انگیزه اش متفاوت است. ماریو به بایرن آسیب خواهد زد، او نسبت به ما عطش و انگیزه ی مضاعف دارد، تجربه ی او خیلی مهم است. وقتی ماریو در زمین است هرگز ندیدم که مدافعان حریف احساس آرامش کنند، او مدافعان را خسته می کند، به سختی برای تیم تلاش می کند، البته بقیه ی مهاجمان هم تلاش می کنند اما این یکی از خصوصیات مهم ماریوست. او شاید تا اینجا گل های زیادی نزده باشد ولی مردم عملیات تخریبی که انجام می دهد نمی بینند و این بسیار مهم است، به خصوص برابر بایرن که مالکیت بالای توپ را خواهد داشت، اگر بتوانیم مدافعان بایرن را پرس کنیم، می توانیم نتیجه ی مثبت بگیریم.

 

او در مورد وضعیت ابتدای فصل یوونتوس هم توضیحاتی داد:

 

ما رشد کردیم و توانستیم از وضعیتی که در ابتدای فصل داشتیم بیرون بیاییم، با همه ی بهانه هایی که به خاطر خریدهای جدید، بازیکنان قدیمی و همه ی مشکلاتی که داشتیم. من واقعا به خاطر اینکه از این وضعیت خارج شدیم به همه ی اعضای تیم تبریک می گویم. اما خب این طبیعی است که وقتی در یوونتوس بازی می کنید، باید در صدر جدول باشید. از یک طرف می خواهم تبریک بگویم اما از طرف دیگر ما وظیفه ی مان را انجام دادیم، چون وقتی با یوونتوس قرارداد می بندید همیشه باید برای برای فتح سری آ بازی کنید. رشد و قوی شدن شخصیت بازیکنان جوان و مسن تر ها، این چیزی است که من را خوشحال می کند و این خودش یک پیروزی بزرگ است. اما ما هنوز هیچ کاری نکردیم و سخت ترین قسمت ماجرا تازه شروع شده است. حالا آرامش بیشتری داریم، اما هنوز تشنه ی فتح جام هستیم، فکر می کنم از لحاظ روحی خیلی مهم است که آرامشمان را حفظ کنیم. چون اگر مسابقه را قبل از شروعش بازی کنید، ممکن است انرژیتان را از دست بدهید، پس باید به بازی برویم با این رویکرد لذت ببریم.

 

از بازیکنن حریف، با دو تاشان دوست و با یکی هم تیمی بوده ای …

 

من با ویدال، کومان و فرانک (ریبری) با همه ی آنها دوست هستم، اما این فوتبال است و متاسفانه وقتی بازی آغاز می شود، دیگر به این مسائل فکر نمی کنم. امیدوارم تماشاگران در یوونتوس آرنا هر کاری می خواهند بکنند با سوت زدن حواسشان را پرت کنند، از نظر من خوب است.

 

ناپولی؟

 

چه ما اول بمانیم و چه دوم شویم، هنوز 12 بازی دیگر باقی مانده است. اینطور نیست که اگر ما ناپولی را بردیم قهرمان شده ایم و این هم نیست که اگر یک بازی را باختیم دیگر قهرمان نمی شویم. مردم در مورد آن بازی اشتباه قضاوت کردند، حالا ناپولی دوشنبه بازی می کند، نمی دانم برابر چه تیمی (!) و مشکلی هم نیست. چه ببرد و چه ببازد، ما باید تلاش کنیم و که همه ی بازی ها را ببریم و قهرمان شویم، همین.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: